Białko + Błonnik

Mąka kokosowa

Prebiotyk
Białko + Błonnik
Dowiedz się więcej
arrow

Mąka kokosowa

Doskonała w diecie cukrzycowej

Mąkę kokosową pozyskiwaną z owoców palmy kokosowej Cocos nucifera uznaje się za wartościowy zamiennik mąki pszennej. Poleca się ją w diecie cukrzycowej, ponieważ ma niski indeks glikemiczny (IG).

Mąka kokosowa od Purella pochodzi z upraw na Sri Lance. Produkt jest wolny od GMO, naturalnie bezglutenowy. Nie zawiera metali ciężkich i konserwantów. Mąka jest odpowiednia dla wegan i wegetarian oraz dla osób z celiakią.

Doskonała w diecie cukrzycowej

Mąka kokosowa zamiast pszennej

Szukasz zdrowego i bezglutenowego zamiennika mąki pszennej? Mąka pozyskiwana z kokosa to aż 5g błonnika na każdą 1 łyżkę stołową. Błonnik reguluje pracę Twojego układu trawiennego i stabilizuje stężenie cukru we krwi.

Mąka kokosowa dostarczy Ci też białka i wartościowych tłuszczy o działaniu przeciwwirusowym, przeciwgrzybiczym i przeciwbakteryjnym.

Czujesz się słaba i zmęczona? Ok. 5 łyżek mąki kokosowej to ponad 10% dziennego zapotrzebowania na żelazo. Minerał ten bierze udział w tworzeniu krwinek czerwonych i pomaga dostarczać tlen do wszystkich komórek.


Mąka kokosowa w Twojej zdrowej diecie

Z mąki kokosowej usmażysz nie tylko przepyszne placki smakujące kokosem. Zrobisz z niej też niskokaloryczny deser bez pieczenia lub upieczesz chleb. Mąka kokosowa nadaje się również do dań wytrawnych – zagęścisz nią sos lub zupę. Mąka ma mało kalorii i niski indeks glikemiczny, dlatego możesz jeść ją bez wyrzutów sumienia. Przygotujesz z niej smaczne bezglutenowe wypieki i wytrawne dania.


Tego nie wiedziałaś…

Choć mąka kokosowa swoim wyglądem przypomina mąkę pszenną, smakuje zupełnie inaczej i inaczej zachowuje się podczas pieczenia. Ponieważ nie zawiera glutenu, w niektórych przepisach wymaga dodania dodatkowego białka (z mąką dobrze komponuje się np. białko konopne).

Mąką kokosową nie da się zastąpić mąki pszennej 1:1. Mąka kokosowa uwielbia płyny i bardzo mocno je wchłania. Dlatego do przygotowania kokosowych naleśników będziesz potrzebowała 2 albo 3 jajek, mleka roślinnego i dodatkowego kefiru lub jogurtu.

arrow
witaminy z grupy B
arrow
zwiększa odporność
arrow
niski indeks glikemiczny
arrow
obniża poziom cholesterolu
arrow
działa antyoksydacyjnie

Muffinki z masłem orzechowym

Składniki
  • 2 dojrzałe banany
  • 110 g masła orzechowego
  • 2 jajka „0”
  • 35 g MĄKI KOKOSOWEJ PURELLA
  • 1/3 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta SOLI HIMALAJSKIEJ PURELLA
  • garść suszonej żurawiny
  • foremki do muffinek
cały przepis

Nasze surowce